Rozwój techniki cyfrowej miał ogromny wpływ na wzrost zainteresowania fotografią. Obecnie w każdym smartphonie znajdziemy aparat fotograficzny robiący zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Jednak okazuje się, że gdy wykonaną fotografię chcemy wykorzystać, warto poddać ją komputerowej obróbce. Popularne programy do przerabiania zdjęć oferują automatyczne ustawienia i filtry, które mają nadać fotografiom pozory profesjonalizmu. Nie zastąpi to jednak profesjonalnego retuszu wykonanego przez doświadczonego fotografa.
Przerabianie zdjęć może się okazać potrzebne w wielu sytuacjach. Począwszy od spraw biznesowych, poprzez prywatne, po kwestie związane z różnego rodzaju hobby i zainteresowaniami. W przypadku biznesu z reguły chodzi o wykorzystanie fotografii na stronach internetowych lub w materiałach reklamowych. Zdjęcia prywatne przeważnie mają charakter pamiątkowy. Z kolei fotografie dotyczące hobby wykorzystywane są na Instagramie, Facebooku, czy prywatnych blogach.
Najważniejsze korzyści, jakie płyną z przerabiania zdjęć dotyczą przede wszystkim wrażenia obcowania z profesjonalną fotografią. Odpowiednie kadrowanie, cieniowanie i retuszowanie sprawia, że ten sam kadr nabiera głębi i zyskuje na wyrazie. Jednak zdarza się, że zdjęcia wymagają poprawek również z jakiegoś innego powodu. Czasami ktoś ma na nich zamknięte oczy, a ujęcia nie da się już powtórzyć. Innym razem chodzi o usunięcie lub dodanie do zdjęcia jakiegoś elementu. Można też najzwyczajniej usunąć na fotografii niechcianą osobę lub jakąś niedoskonałość. Często poprawia się na zdjęciach wygląd cery, a nawet kształt twarzy, czy sylwetki. Jeżeli efekt ma być naturalny, wymaga to czasu i umiejętności doświadczonego grafika.
Retuszowanie zdjęć ma bardzo długą tradycję. Jednak obecnie dzięki możliwościom, jakie daje komputer, zakres działań fotografa związany z poprawą fotografii jest o wiele większy. W naszej firmie przeróbkom poddaje się zdjęcia sprzedażowe, fotograficzne pamiątki z wakacji, a nawet fotki na portalach społecznościowych i w ogłoszeniach matrymonialnych. W każdej z tych sytuacji chodzi o zrobienie na odbiorcy dobrego wrażenia.
Wróć do bloga